[O2] DSG szarpanie , ślizganie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dwaoka
    Elegance
    • 2010
    • 927

    #26
    szkoda, to są moje osobiste odczucia, zapomniałem już o tym ze przed wyprzedzaniem trzeba zredukować bieg, żeby podczas wyprzedzania znowu go zmienić, itd, ale szczerze Ci powiem, ze odczulem te dodatkowe kilka procent uwagi skupione na drodze i sytuacji, zamiast na: noga z gazu, sprzeglo, bieg, kierunek........ wiem ze to ułamku sekund, ale jednak lepiej się czuje mając obie ręce na kierownicy przez caly czas...

    i żeby nie było, nie byłem nastawiony na dsg jak kupowałem, ale narzeczona obiecała jeździć jak będzie automat (i jeździ), dla mnie to wsio ryba, ale akurat tak się trafiło że trafiłem dsg i kupiłem.

    pozdrawiam
    bkc+dsg

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      jak piszecie takie rzeczy, to dla mnie jest to zaprzeczenie dla istnienia automatu, to właśnie w mieście ma byc zajebiście a nie na trasie, na trasie to z grubsza wszystko jedno czy automat czy maniual IMHO.
      no cóż, ja takich wrażeń nie miałem
      może Twój nie szarpał ? no niestety zajebiście w mieście to nie jest i tyle , jest w miarę ok. ale na trasie naprawdę przy zapierdalaniu niema nic lepszego , tylko skrzynia musi sie przestawić na dynamiczna jazdę i sporo aut można wciągnąć , zresztą sam wiesz.
      dsg wygrywa tym że masz , tak jak juz ktoś pisał kiedyś , cały czas moc pod pedałem , nie zastanawiasz się czy 4 czy 5 masz włożyć , , nie ciśniesz na 5 bo ci się nie chce przełączyć na 4 i tracisz na przyśpieszaniu , ale to tez doskonale wiesz :wink: .
      ale według mnie , cała frajda jest właśnie jak się daje w palnik , przy spokojnej jeździe to taki sobie zwykły automat
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        leszekmw, no właśnie wszystko to wiem, ale mój nie szarpał, zdanie mam podobne do piotrek_gdy.

        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        przypomnę że jest to skrzynia adaptacyjna
        adaptacyjna to jest może trochę na wyrost, po prostu ma 2 tryby pracy, przynajmniej "za moich czasów" tak było, ale muszę przyznać, że to w zupełności wystarczało, szczerze mówiąc wolałbym, żeby ten tryb dynamiczny (nie mylić z S) był załączony na stałe, bez tego zamulania.
        byc może można nawet cos takiego załączyć na stałe, szkoda, że na to nie wpadłem jak miałem DSG :lol:
        to było właśnie chyba najsłabsze DLA MNIE w DSG, ten zamulony normalny tryb pracy.
        co więcej, myślę, że w dużej mierze dlatego właśnie tak szybko odlatuje dwumasa i inne rzeczy związane z przeniesieniem napędu narażone są na uszkodzenia - przynajmniej w dieslu.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          ten zamulony normalny tryb pracy
          ja to jestem ciekawy jak ten tryb z DPFem w jeździe miejskiej bedzie sie sprawował u mnie :wink:
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #30
            pisaliśmy wszyscy w jednym czasie.. :roll: i wyszło powtarzanie sie


            Zamieszczone przez szkoda
            adaptacyjna to jest może trochę na wyrost, po prostu ma 2 tryby pracy, przynajmniej "za moich czasów" tak było, ale muszę przyznać, że to w zupełności wystarczało, szczerze mówiąc wolałbym, żeby ten tryb dynamiczny (nie mylić z S) był załączony na stałe, bez tego zamulania.
            no ja miałem z pare razy sytuacje nieprzyjemne z tego powodu :evil: , daje azu a ona sobie z 80 na 6 ciągnie i ni cholery nie chce zredukować choć się na to czeka ..., wiecie o co mi chodzi , i czasami się robi głupio :twisted:
            no ale ona tak ma jak się spokojnie jedzie i się o tym zapomni.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              Jestem szczęśliwym posiadaczem Skodzianki kupionej od piotrek_gdy, i uważam że DSG to rewelacja. Nie uważam żeby jakoś nadmiernie szarpała przy jeździe miejskiej, tylko to zgrzytanie przy przełączaniu z 2 na 3 jest trochę irytujące ale zdarza się to na tyle rzadko że można z tym żyć
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • kmicio
                Ambiente
                • 2008
                • 233

                #32
                Nie powinno być żadnego zgrzutu, przy najmniej u mnie nic nie zgrzyta przy ~190kkm. Jestem po 3 wymianie oleju w skrzynce. Co prawda nie wiem co było przy okazji silnika wymienione, może poduszki pod silnikiem i skrzynią, w każdym razie nie mam żadnych zgrzytów, za równo przy zmianie w górę biegów jak i w dół. Jak mu wcisne pedał w podłoge to miętoli kołami jak szalony.
                *1B1B*1.8T*4x4
                *1B1B*1.9T*DSG

                Komentarz

                • heretyk
                  Rider
                  • 2009
                  • 549
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #33
                  Panowie a u mnie pojawil sie inny problem.
                  Samochod mega szarpie przy ruszaniu. Jednak tylko przy ruszaniu. Jak sie puszcza hamulec jest ok, ale dodanie gazu powoduje ewidente szarpniecie. Na razie nie zalwazylem innych anomalii przy redukcji czy hamowaniu. ASO na szybko stwierdzilo ze trzeba olej wymienic, bo sie opilki na filtrze mogly uzbierac. Jak nie pomoze to do wymiany bedzie mechatronika. W przyzszylm tygodniu jestem umowiony w ASO na wymiane filtra i oleju. Czesto i gesto piszecie o wymianie softa. Jaki to jest koszt i czy faktycznie moze pomoc? Wlasnorecznei vcds tego nie zrobie?
                  Ogolnie boje sie ze to moze byc padajaca dwumasa, ale w ASO mowia ze dwumas ok.
                  Mial ktos podobny problem?
                  Zostały mi czesci, po szkodniku:
                  VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                  Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                  Komentarz

                  • VENAR
                    Classic
                    • 2011
                    • 4

                    #34
                    dokładnie borykam sie z takim samym problemem. strasznie szarpie podczas ruszania zwłasza pod góre. równiez dostałem inf ze bedzie to gówny zawór sterujacy skrzynie. koszt do 3 000 zł. w tym tyg prawdopodobnie oddaje auto do mechanika
                    MaRcIn

                    Komentarz

                    • heretyk
                      Rider
                      • 2009
                      • 549
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez VENAR
                      dokładnie borykam sie z takim samym problemem. strasznie szarpie podczas ruszania zwłasza pod góre. równiez dostałem inf ze bedzie to gówny zawór sterujacy skrzynie. koszt do 3 000 zł. w tym tyg prawdopodobnie oddaje auto do mechanika
                      masz dobrego mechanika w krakowie od DSG? Mnie sie nikt tego nie chce podjac.
                      Zostały mi czesci, po szkodniku:
                      VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                      Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                      Komentarz

                      • dwaoka
                        Elegance
                        • 2010
                        • 927

                        #36
                        heretyk, ja jadę w tym tygodniu do www.midparts.pl na wymianę oleju w DSG, przy okazji posłuchają, czy mi się dwumasa nie odzywa czasem (tak mi się wydaje)... napewno zdam relację...
                        bkc+dsg

                        Komentarz

                        • heretyk
                          Rider
                          • 2009
                          • 549
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez dwaoka
                          heretyk, ja jadę w tym tygodniu do www.midparts.pl na wymianę oleju w DSG, przy okazji posłuchają, czy mi się dwumasa nie odzywa czasem (tak mi się wydaje)... napewno zdam relację...
                          Ja juz ich obczajalem, ale w wawie zawsze jestem zagoniony, ale jak bedzie trzeba to nawet tam sie wybiore

                          Ja bylem pare tygodni temu w naszym ASO wymienili mi olej, ale nic nie pomoglo.
                          Zalwazylem tez ze objawy wystepuja tylko i wylacznie jak samochod sie rozgrzeje. Tzn na zimnym samochodzie wszystko OK. Pozniej gdy jest cieply to ruszanie to katorga i tak samo zrzucanie biegow 3-2-1. biegi 4-5-6 zawsze ida plynnie. Widzialem na allegro oferty naprawy mechatroniki. Nawet objawy opisane a aukcjach by sie pokrywaly ale podobno jak vagcom nie wyrzuca bledow to niekoniecnzie musi byc winna mechatronika. Chcialbym jednak nie narazac sie na zbedne koszta bo wyjecie mechatroniki to znow wypompowywanie oleju itd...
                          Zostały mi czesci, po szkodniku:
                          VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                          Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                          Komentarz

                          • dwaoka
                            Elegance
                            • 2010
                            • 927

                            #38
                            heretyk, a może to któreś ze sprzęgieł niedomaga?
                            bkc+dsg

                            Komentarz

                            • heretyk
                              Rider
                              • 2009
                              • 549
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez dwaoka
                              heretyk, a może to któreś ze sprzęgieł niedomaga?
                              Wlasnie tez jest taka opcja, ale z dwojga zlego wole mechatronike Problem w tym ze narazie to wrozenie z fusow i przydalby mi sie serwis z doswiadczeniem w DSG.
                              W interauto sugerowali Sprzeglo
                              U Zimnego zas mechatronike...
                              Znajac zyce bedize cos jeszcze innego
                              Zostały mi czesci, po szkodniku:
                              VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                              Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                              Komentarz

                              • dwaoka
                                Elegance
                                • 2010
                                • 927

                                #40
                                heretyk, u mnie wyraźnie brzęczy na P i N, dokładnie te same objawy co tutaj kolega opisywał: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=35955, po zapięciu biegu cichnie, odgłos wyraźnie się zmniejsza na dobrze rozgrzanym silniku...
                                bkc+dsg

                                Komentarz

                                • VENAR
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 4

                                  #41
                                  wybieram sie do Mysłowic znalazłem ich w necie. zajmuja sie tez dsg. w Krk bylem u SENTYRZA ale cos tam pogrzebali wyczyscili przekaźnik, jakis zaworek i wymiana oleju 1350 zł. Strasznie mnie drażni to szarpanie. Dokladnie na rozgrzanym silniku bardziej szarpie. jak zimny to jakos jest łagodniej. Nic narazie nie pomoge bo sam jestem w kropce. Boje sie tylko kosztów jak kolejni specjalisci zaczna sie bawic w naprawy, ale co zrobic trzeba szukac. Jak cos bede wiedział to sie odezwe, pozdro
                                  MaRcIn

                                  Komentarz

                                  • Hiv
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 311

                                    #42
                                    Zamieszczone przez dwaoka
                                    leszekmw,

                                    tak czy siak i tak jestem mega zadowolony stuknelo mi ponad 120kkm i czas na wymiane oleju w skrzyni... ktos mi polecil http://www.midparts.pl/ na Ursusie jako serwis i czesci 6x1L oleju do DSG - Pentosin FFL-2 i filtr oryginał + oring + uszczelka pod korek spustowy - całość 430PLN (+ robocizna). Ktos u nich robil?
                                    Co do kosztów zmiany oleju w ASO trzeba mocno szukać bo rozbierzność jest ogromna!
                                    Słyszałem już cennik w okolicach 1100-1200zł a ostatecznie znalazłem ASO Skody gdzie zrobili mi to za 644zł! To samo ASO ale w innym mieście już 850zł
                                    U mnie jest na szczęscie 180k. Właśnie zmieniłem olej i skrzynia działa bardzo poprawnie. Szarpanie to przypadek. Jazda to sama przyjemność.
                                    Oby jak najdłuzej bo jedyne czego się bałem kupując Octavie to właśnie awaria DSG :/
                                    O2 skradziona - szukam nowej

                                    Komentarz

                                    • dwaoka
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 927

                                      #43
                                      VENAR, ostatnio grzebałem na tdiclub.com i jedno wiem na pewno, większość ludzi posiadająca auta (większość opisuje Jetta rocznik '06) z DSG przeszła pad dwumasy, po wymianie jak ręką odjął, zaczyna się od grzechotania na P i N (u mnie tak jest), potem zaczynają się wibracje i inne hece, ale to już jest ostatni dzwonek, żeby pacjent pojechał do pana doktora na wymianę...

                                      dodają do tego wczuwalne redukcje biegów przy hamowaniu, szczególnie z 2 na 1...

                                      po wymianie miękko, żwawiej, i redukcje nie wyczuwalne...

                                      wszędzie podają ten sam numer koła: 03g105266be (do 1.9) to jest zmodyfikowana nowa część.

                                      ja już się nastawiłem psychicznie i finansowo na wymianę, w tym miesiącu to pewnie zrobię... :?
                                      bkc+dsg

                                      Komentarz

                                      • lisik
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 14

                                        #44
                                        wymieniasz czy regenerujesz swoją dwumase?

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          #45
                                          lisik, tylko nowa wchodzi w grę...
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • yogi_at_pozen
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 418

                                            #46
                                            Ktos/gdzies/jakis czas temu podal link do podobnych problemow z szarpaniem DSG.
                                            Chodzilo co prawda o DSG w VW w Australii, ale zdaje sie ze to praktycznie te same elementy.

                                            Wiec sledzilem tamten watek od dluzszego czasu i zdaje sie ze rozwiazaniem problemu byla wymiana kompletu sprzegla.

                                            Wnikliwych zapraszam do przeczytania http://www.vwwatercooled.org.au/foru...-45873-16.html (stety/niestety po angielsku). Wazne sa powiedzmy strony 1-2 i 16.

                                            Ciezko wywnioskowac czy problem zniknal jak ręką odjęty ale kobieta twierdzi ze po wymianie kpl. sprzęgła i pompy wody problem ustał - swoja droga nie jestem ekspertem od mechaniki, wiec pytanie, co z tym wspolnego moze miec pompa wody?!

                                            Odpowiem sobie sam (po ponownym wczytaniu sie w artykul) - pompa wody to byl inny/dodatkowy problem z ktorym kobieta sie borykala, wiec na pewno chodzilo wylacznie o wymiane kompletu sprzegla.

                                            Pozdrawiam,
                                            Michał

                                            Komentarz

                                            • heretyk
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 549
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #47
                                              ja tez mialem problemy z szarpiacym DSG i po wymianie kompletu sprzegla tez juz jest spokoj
                                              Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                              VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                              Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                              Komentarz

                                              • yogi_at_pozen
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 418

                                                #48
                                                heretyk, a jesli to nie tajeminica - przy jakim przebiegu wymieniales sprzeglo i ile masz km obecnie?

                                                Napalilem sie na DSG jak szczerbaty na suchary i nurtują mnie te wszystkie problemy bardzo mocno

                                                Pozdrawiam,
                                                Michał

                                                Komentarz

                                                • heretyk
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 549
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #49
                                                  To moja druga O2 w DSG. pierwsza zrobilem 200.000 i ABSOLUTNEI ZERO PROBLEMOW. Dwumas ideal.
                                                  Aktualna zaczela szarpac. Mymienilem sprzeglo przy 110.000km. Serwis moiwl ze pecha mialem, ale szukajac informacji w sieci natknalem sie na pare osob ktore mily identyczny problem przy podobnym przebiegu.
                                                  JA DSG mimowszystko polecam
                                                  Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                                  VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                                  Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                                  Komentarz

                                                  • yogi_at_pozen
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 418

                                                    #50
                                                    heretyk, po opisie samochodu z lewej 1.9 TDI wnioskuje ze DSG jest 6-cio biegowe czyli "mokre", czy mylę się?

                                                    Dla rozwiania wątpliwości, mój post dotyczył DSG 7-mio biegowego czyli "suchego".

                                                    Pozdrawiam,
                                                    Michał

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...